dilluns, 16 d’agost del 2010

Los Gardelitos - Neanderthal

Una altra canço que porta com a títol el nom d'aquests fantàstics i misteriosos homínids! El grup m'és completament desconegut; es tracta d'una banda argentina que va començar a tocar l'any 1995. "Neanderthal" és el track número 10 del seu últim disc llançat el 2008, Oxígeno.



Aquí hi tenim la lletra:

Hombre de Neanderthal
eres un astronauta igual
hombre de Neanderthal

tú eres un astronauta igual


Llevando los sonidos de tribu
a bordo de tu nave espacial
eres un viajero
que está prisionero en busca de un dios ideal

Los siglos que brillan en tus ojos
anuncian el camino de tu luz
sigue navegando
evolucionando cargando con tu propia cruz

Sos un vagabundo
buscando un nuevo mundo
dispuesto a naufragar
sin tiempo ni lugar

De moment no he pogut escoltar la cançó enlloc (ho estic intentant per tots els mitjans), encara que sembla que en aquest concert del 2009 la cantin:

CONCERT Gardelitos

La lletra és una mica massa abstracta com perquè la pugui entendre llegint-la només un cop. Els neandertals aquesta vegada sembla que vulguin representar tots aquells que no se senten integrats dins de la societat. El missatge que la cançó possiblement vol transmetre és que busquin el seu propi camí.
És d'agraïr que, encara que el tema principal de la cançó no tingui res a veure amb els neandertals, almenys que no els hagin tirat merda trogloditiana a sobre, com normalment sol passar.

************************************************************************************

Com ja sabeu, avui és dilluns dia 16. Encara que a primera vista aquesta dada no pugui semblar gens sorprenent, sí que ho és, perquè avui.... FAN L'EPISODI DE L'ABRIC ROMANÍ AL SOTA TERRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja sé que esteu com jo: 2 maleïts mesos esperant-lo. Preneu nota, perquè si us el perdeu ja no el tornaran a emetre, i haureu d'anar a la pàgina del programa per carregar un vídeo d'una hora que no es carrega encara que li resis 3 parenostres agenollat i un Ave Maria ajagut en posició horitzontal amb unes quantes flors per sobre.

La meva por més gran són les tempestes. Que avui, cap allà les 22:30, caigui un llamp que es carregui algun subministrament de llum i mig Capellades es quedi a les fosques. És per això que he consultat a la pàgina dels serveis meteorològics quin temps farà avui:



Precipitacions:
al llarg de la tarda són probables alguns ruixats aïllats a punts de muntanya de l'interior de la meitat est i també són probables ruixats locals al terç sud. Les precipitacions seran d'intensitat entre feble i moderada. Acumularan quantitats entre minses (fins a 5 mm en 24 hores) i poc abundants (entre 5 i 20 mm en 24 hores). No es descarta que localment vagin acompanyades de tempesta.


Tot sembla indicar que de tempestes fortes amb llamps no n'hi hauran avui. Potser algun ruixat, però poca cosa més. Amb el temps mai no se'n pot estar segur, encara que és millor no alarmar-se abans d'hora i estar tranquils sense deixar de banda certa prudència.

Deixant el temps de banda, la segona cosa que ens cal és saber l'hora d'emisió del Sota Terra, i que varia enormement d'un programa a altre. Entro a la pàgina de la programació de TV3. L'hora prevista pel Sota Terra d'avui és:

22:29 Sota terra

Aniria bé que tot neandertalòfil estigués assegut davant del televisor uns deu minuts abans de l'hora prevista per si de cas, amb una bossa gegant de crispetes a la mà i un got ben ple de Coca-cola.

Eudald no ens fallis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 comentaris:

  1. Mare meva... si no te prens amb més calma potser t'acabarà esclatant el cor abans del pròxim programa, o encara pitjor, dels nous descobriments en el genoma neanderthal i les noves troballes arqueològiques.

    Però gràcies donar l'avís! Llàstima que no tingués internet aquells dies! De totes maneres veig que aquests de Sotaterra no fan els horaris pensant en els que es lleven a quarts de 5 del matí per a censar perdius a la muntanya.

    ResponElimina
  2. En sóc conscient que tard o d'hora m'acabarà explotant el cor. Quan arribi el moment, espero que m'aguantin amb respiració artificial, i pugui confiar en vosaltres perquè em mantingeu informada xDDDDDD
    Si el que em va passar durant el capítol del Sota Terra no va ser res comparat amb la neandertalitis que vaig agafar el dia 7 de maig. És que jo trobo que haurien d'avisar, perquè un aprell de setmanes abans en Jeffrey Long ja havia anunciat coses interessants que m'havien posat els pèls de punta, i quan encara no m'havia recuperat del tot PATAPLAM! ens cau tot l'estudi del genoma sencer a sobre, després de 4 o 5 anys, amb tots els comentaris d'arqueòlegs de tot el món, la conferència de Carles Lalueza a la UAB i no sé quantes pàgines i pàgines plenes explicant les reaccions de cadascú.

    Els pobres arqueòlegs de Sota Terra no en tenen cap culpa de l'horari en què s'emet el programa, ells prou atrafegats van amb els 3 dies que els dónen per excavar-ho tot. Els culpables són els de TV3, que emeten tard i a més a més a l'hora que els ve de gust. És per això que patia, perquè a la pàgina hi posava les 22:30, però coneixent-los tenia por d'arribar el programa ja s'hagués acabat (ja m'ha passat una vegada).

    ResponElimina
  3. jajajajaja no és just, ets tu l'autora del blog i informadora! A més no ens podriem arrisacar a desvetllar-te les millors notícies si et trobessis en un estat tant delicat!!!

    :D ja vaig comprovar fa dies que aquest era el blog d'una fanàtica i m'imagino que et vas haver de medicar el 7 de maig per a resistir el shock, però bé, també hi ha gent a qui quan els parles d'aquests descobriments et miren amb indiferència, i a aquests encara els entenc menys...

    em sembla que hauré d'esperar a que l'Abric Romaní surti a les notícies quan trobin els primers ossos ( per cert, per què dius que no era previsible que en trobessin?)

    Em sap greu no haver vist el programa, però molt més no haver visitat mai l'abric romaní ( tot i vivint relativament aprop i veient-lo sovint des de la carretera)! Fa anys, quan em vaig interessar per primera vegada, em van dir que era tancat, no sé si ja deu haver una part oberta al públic...

    ResponElimina
  4. Ostres quin riure xDD! No, no em vaig medicar el 7 de maig, però ho hauria d'haver fet, perquè mira què em va passar pocs dies després:

    http://pierrettepierrot.blogspot.com/2010/05/baixa-per-neandertalitis.html

    La indiferència amb els neandertals és una cosa que no puc entendre. Realment hi ha gent que no té sang a les venes.

    Et podries aputnar a alguna campanya d'excavacions per l'estiu que ve! Es el que tinc pensat fer jo, encara que segurament em diguin que no, perquè no estic estudiant res que s'hi assembli... en canvi tu si estàs fent biologia tens moltes probabilitats que t'agafin, i hi ha res millor que poguer passar 20 dies excavant intensament dins l'Abric Romaní, on hi van viure els neander fa uns quants milenis? (i en Millán, que ha excavat a uns quants llocs m'ha dit que no hi fa gaire calor, tot just uns 20 graus de res).

    ResponElimina