dissabte, 3 de març del 2012

Fins i tot els elefants saben dibuixar

Un parell de vídeos dedicats a tots aquells que posen en dubte o neguen rotundament que les pintures de Nerja de 43.000 anys fossin fetes pels neandertals més que res perquè "no s'ha trobat mai cap pintada a la paret feta per neandertals" "aquest tipus d'art només està associat als cromanyons" "els neandertals encara no tenien un pensament prou abstracte per dibuixar allò que veien".

Aquí i aquí.



Si després de mirar-los us feu la típica pregunta de... això és real? : Sí, no hi ha res que mirant el vídeo indiqui que sigui un muntatge; ara bé: els elefants a la natura normalment no pinten, només ho fan els que han estat domesticats i ho aprenen de petits.

4 comentaris:

  1. Es brutal, increíble. La verdad es que los animales son muy inteligentes; lo de la carencia de pensamiento abstracto en los neandertales no tiene ningún fundamento, es más, es una gran contradicción, ya que para elaborar las más simples herramientas hay que tener la imágen en la mente antes de producirlas (una imagen preconcebida).

    Pero lo de los elefantes es maravilloso; yo tb puse un enlace a un video en el que un elefante necesita transportar una especie de cubo hasta el lughar que le interesa para apoyarse sobre el mismo y alcanzar la comida de un árbol.

    http://prehistorialdia.blogspot.com/2011/08/la-busqueda-de-soluciones-en-el-reino.html

    Un saludo!!

    ResponElimina
  2. Hola David!!

    Hay que tener en cuenta que el elefante probablemente no tiene ni idea de lo que está dibujando, sinó que más bien aprende memorizando los movimientos que hay que trazar porque un cuidador se lo enseña desde pequeño.

    No sé exactamente como lo hacen, al parecer le van dando golpes al lado de la oreja, que el elefante interpreta como "pinceladas", o quizás lo memorizan visualmente, viendo dibujar a los cuidadores, pero es poco probable porque los elefantes no pueden distingir los mismos colores que nosotros (y lo que a nosotros nos parece una flor roja ellos a lo mejor la ven amarilla).

    Aun así, parece como si tuvieran cierto sentido del espacio (las patas y la cola no van sueltas, sinó unidas al cuerpo) y dibujarlo con la trompa es todo un mérito. Estos elefantes dibujan mucho mejor que muchos humanos!

    http://prehistorialdia.blogspot.com/2011/08/la-busqueda-de-soluciones-en-el-reino.html

    Qué ingeniosos, son de los animales más inteligentes! También saben jugar al fútbol, son animales que sirven para casi todo, qué suerte quien pueda tener uno!

    ResponElimina
  3. GENIAAAAAAAAAAAAL!!!No m ho hagues imagiant mai!

    Esclar que tambe he llegit que es possible que aprenguin a fer el dibuix de memoria. Pero realment tenen cert sentit i percepcio del que estan fent, altrament dubto que fossin capasos!!! Seria genial esbrinar com funciona realment, l'entrenament, i si es tan sols memoritzacio deibuixos o si tambe hi saben posar certa iniciativa i imaginacio. Si poden fer dibuixos originals, aixo provaria del tot un nivell bastant desenvolupat de pensament abstracte en elefants!!!

    ResponElimina
  4. Hola Adrià!

    Dubto que sàpiguen fer dibuixos originals: el més probable és que no sàpiguen què estan dibuixant, entre d'altres coses perquè he vist un elefant que pintava "HAPPY NEW YEAR" i és clar, els elefants no en saben, de llegir ni molt menys entendre el significat d'aquesta expressió. Ara bé, seria interessant veure si tenen cert sentit de les dimensions i poden arribar a comprendre mínimament el que dibuixen.

    ResponElimina